Nitro scooters Cruiser 1000 Plus SL
Max.výkon | 1000W |
Max.rychlost | 25 km/h |
Nosnost | do 120 kg |
Dojezd | do 34 km* |
Baterie 48V | 15Ah LTC |
Pneu (ø) | 11,5" 28cm |
Odpružení | ano | ano |
Sedlo | ano |
Cruiser 1000 Plus Wood SL (baterie LTC 48V15Ah)
Modely Cruiser 1000 Plus SL jsou výsledkem odborné přestavby typu Cruiseru 1900 Plus. Přestavbou dojde k nastavení výkonu na 1000W a max. rychlosti na 25 km/h. Tak jak ukládá vyhláška MD č. 153/2023 Sb. Dle vyhlášky smí tato koloběžka do provozu za stejných podmínek jako platí při použití jízdního kola.
Dojezd s prémiovou baterií LTC 48V 15Ah se pohybuje v Eco režimu okolo 25 - 34 km.
Řada Cruiser patří nesporně k nejspolehlivějším elektrokoloběžkám na trhu - zcela minimální poruchovost, zcela minimální potřeba údržby, skvělé jízdní vlastnosti! Nelze srovnávat s podobně vypadajícími low-end koloběžkami staré koncepce!
Nový model se vyznačuje mj. dřevěným stupákem je osazen klaksonem, odrazkami a má nové přední LED osvětlení.
LED osvětlení
Všechny elektrické koloběžky Cruiser jsou nabízeny s integrovaným předním a zadním LED světlem. Integrované osvětlení značně zvyšuje bezpečnost při jízdě.
Osvětlení je napájeno z baterií koloběžky, avšak díky technologii LED diod je spotřeba prakticky nulová.
Baterie
Vybraný model koloběžky je dodáván se 48V 15Ah olověnou baterií (sada obsahuje 4 ks 12V článků). Součástí dodávky je i kompaktní nabíječka. Nabijení trvá přibližně 4-9 hodin (dle stavu vybití baterie), nabíječka se zapojuje do běžné zásuvky.
Při využití originální baterie 15Ah dokážete ujet až 25-34 km (při ekonomickém režimu a váze 75-80 kg).
Pokud potřebujete koloběžku s delším dojezdem i při svižnější jízdě, pak je nutné hledat v nabídce modelů s lithiovými bateriemi. Zde se dojezdy díky větší kapacitě baterií pohybují od cca. 45-65 km (dle zvoleného modelu).
Pneumatiky
Tento model nabízíme na nejoblíbenějších pneumatikách z naší nabídky, tj. 11,5" ALLROAD od firmy CST (všestranná pneumatika pro využití na všech typech povrchů).
Akcelerátor a 3 režimy výkonu
Kapacitu baterií zobrazuje přehledný LED panel umístěný vedle akcelerátoru (plynu), který se nachází na pravé rukojeti.
Barevné diody zobrazují aktuální stav baterií a díky tomu lze odhadnout jaký má koloběžka před sebou dojezd. Pro rozjezd pouze lehce otočíte rukojetí směrem k sobě a koloběžka se plynule dá do pohybu.
Jednou z novinek je možnost volby mezi 3 výkonostními režimy. Základní přepínání (Tlačítko Eco/TURBO) je umístěné na akcelerátoru. Stiskneme-li červené tlačítko pak aktivujeme ekonomický režim (Eco). Výkon motoru se automaticky sníží na přibližně 1300W.
Díky tomuto režimu můžete šetřit baterie a ujede delší trasu na jedno nabití. Je-li tlačítko vypnuté, koloběžka jede na plný výkon. Chcete-li snížit výkon na přibližně 1000W (vhodné pro začátečníky a děti) je možné toto provést aktivací tzv. Super Eco režimu. Tento režim zároveň sniží max. rychlost na 25 km/h. Toto nastavení se provádí na řidicí jednotce.
Rekuperace
Pojem rekuperace se nejčastěji skloňuje ve spojitosti se závody Formule 1 pod názvem KERS - Kinetic Energy Recovery System.
Rekuperace se aktivuje po sepnutí brzdové páčky. Motor začne přibrzďovat a tím se vytváří energie, kterou motor navrací přes řidicí jednotku do baterie. Účinnost je pouze cca. 3-4%. Nelze tedy předpokládat, že díky systému Rekuperace lze navýšit dojezd o více jak přibližně 2-3 km.
Výhodou rekuperace je nejen úspora energie, ale také prodloužení životnosti baterie a brzdového systému.
Inovované odpružení celé koloběžky
Tento model je vybaven jak předním tak zadním odpružením. Významnou inovací je přidání další pružiny do přední nápravy. Výsledkem je dokonalejší odpružení se zvýšenou bezpečností. Pružiny doplňují masivní bočnice v kombinaci s námi vyvinutým systémem vahadlového pružení pomocí ložisek. Starý systém (uložení napevno), který se stále u neznačkových koloběžek objevuje, byl velmi problematický.
Tento nový systém (založený na principu uložení v ložiscích) nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů, výsledkem je sametově lehký chod pružení! Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).
Zadní kloubové odpružení je zajištěno dvěmi mohutnými pružinami pro získání maximálního jízdního komfortu na nerovnostech. I zde lze nastavit tuhost pružení.
Brzdy & řídítka
Široká racingová řídítka jsou základním předpokladem pro snadné ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Pro zvýšení bezpečí je na řídítkách BMX obal s měkčeným podkladem. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou ovládáme páčku plynu (akcelerátor) a zároveň i páčku přední brzdy (stejně jako je to u motocyklů). Levou rukou ovládáme páčku zadní brzdy. Kdo je více zvyklý na systém umístění brzd jako na jízdním kole, rádi provedeme tuto úpravu zdarma.
Brzdový systém každým rokem vylepšujeme. Současné modely nabízíme již výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Koloběžka dokáže díky inovacím zabrzdit opravdu na pár metrech. Pro zvýšení brzdného účinku jsou intsalovány destičky tvrdší směsy.
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost instalace originálních zpětných zrcátek Nitro scooters, které značně přispívají k bezpečné jízdě v provozu.
Odnímatelné sedlo, složení koloběžky
Doporučujeme použivání koloběžek s instalovaným sedlem. Jízda se sedlem zvyšuje komfort z jízdy a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a je použitelné i pro vyšší osoby.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Toto vyžaduje pouhých pár vteřin. Koloběžku lze díky možnosti složení naložit do kufru auta a jednoduše transportovat.
Pro snadnější manipulaci s koloběžkou lze baterie jednoduše z koloběžky vyjmout. Jsou uloženy v textilním vaku a ke koloběžce je sada baterií připevněna jedním kabelem s konektorem.
Jako náhradní díl si můžete pak zakoupit externí nabíjecí kabel, který dovolí nabíjet sadu baterií mimo koloběžku.
Originální příslušenství
K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství. Mezi nejpopulárnější patří přední blatník, zpětná zrcátka, přilba či třeba olej na řetězy.
Provoz na komunikacích
Vyhláška MD č. 153/2023 Sb (příloha 8) povoluje použití e-koloběžky na komunikacích v případě, kdy je max. rychlost 25 km/h a výkon je do 1000W (1kW). Pokud má koloběžka vyšší parametry, nesmí do provozu. Modely, které vyhovují vyhlášce značíme zkratkami "SL" a "SLHC".
* Maximální udávaný dojezd při hmotnosti jezdce 75 kg. Jízda na rovinatém terénu s průměrnou rychlosti 15-18 km/h s aktivovaným Super Eco režimem. Venkovní teplota mezi 15-24 °C. Plně nabitá nová baterie. Při vyšším zatížení a/nebo využití Turbo režimu se dojezd snižuje.
{article elektriky}{/article}
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.